top of page
Search
  • oboreasheghaneh

یاداش نویسنده

آیلان کردی تولد 2012 مرگ سپتامبر 2015


پسر بچه ی سوری که در سال 2015 در دریای مدیترانه غرق شد وی یکی از آوارگان جنگ داخلی سوریه بود که به همراه پدر و مادر و برادر پنج ساله اش رهسپار جزیره ی کوس در یونان بود در این سفر آیلان به همراه برادر و مادرش غرق شدند و تنها پدرش زنده ماند. قایق کوچک آنها بیست و سه نفر سرنشین داشت نه نفر دیگر غرق شده و دو نفر ناپدید گشتند.



موجی که آیلان را به سواحل ترکیه (بدرم) رسانید همان موجی بوده است که پتانسیل لازم را برای به حرکت درآوردن امواج شفقت داشته و موجب تغییر و تحول زیبایی در درون جوامع کنونی گشت.

همه این اخبار راشندیم، عکس کوچک و زیبایش را دیدیم و همه گریستیم همدردی کردیم و عشق ورزیدیم وجدان های خفته بیدار و هوشیار شدند.

مهمتر از همه اینکه همه همسو با هم به فکر چاره افتادیم، دعا کردیم، نزدیکتر شدیم به تن واحده (وحدت) و این همسوئی خویشهای حقیقی ما، یعنی قسمت نورانی ذهن ما را بارور کرد، که توانش ایجاد انرژی های شفابخش را، برای بهبود زخم چرکینی که موجب جدایی قلب ها از هم بوده داشته باشد.

البته نگاه من خوشبینانه است و نمی خواهم به انتقادات و منفی بافیهای جاری را در مسیر این واقعه ببینم.

پس چنین می اندیشم آیلان یکی از روح های بزرگ و معنوی بوده که نیازی به تجربه ی زندگی زمینی نداشته حتماً از مرز کارما عبور کرده بود، او همان موجی است که پیغام آور بهار بیداری در قلب های یخ زده عصر حاضر است.

بارها و بارها شاهد ورود روح های پر عظمت آسمانی، به زمین بوده ام این روح های لطیف بدون نیاز به تجربه زیستن در زمین، داوطلبانه برای دادن پیغام الهی، کالبد خشن مادی را به تن کرده و اغلب زندگی کوتاهی انتخاب می کنند، تا در طول این زندگی کوتاه درس عشق و شفقت و مهرورزی را به انسان های فراموشکار بدهند. رد پای عبور عاشقانه آنها موجب همسویی و همدردی گشته و نهایتاً به تن واحده که همان سعادت بشارت داده شده است می انجامد.

همه شاهد حرکت های انسانی شگفت آوری بودیم این عزیزان در حقیقت از درون زیبایشان پرده برداشته و همه را شیفته ی تماشای نور الهی نهفته در خویش نمودند.


خدایا این موج همان موجی باشد که حرمت همه ی انسان ها را بدون در نظر گرفتن رنگ و شکل و مقام و داشته های دنیوی احیا کند.

آمین


1 view0 comments

Recent Posts

See All

کوچولوی گمشده در جنگل

دیروز متوجه خبری فوری درآفتون بلادت شدم که مرا ملتهب ونگران کرد دختر بچه شش ساله ای در جنگل گم شده بود تلاش والدین دخترک بهمراه مامورین و سگهای مهربان پلیس هنوز ثمری نداشته بود و مردم عادی نیز به یاری

خاطرت را دوست دارم

با تو خوبم با تو شادم روبهبودیه حالم بامنی اینجا و انجا در عبور از هردو عالم وقتی نیستی خاطر تو توی ایون نگاهم درکنار من نشسته خاطرت را دوست دارم در بلوغ با

با من حرف بزن

با درود و آرزوی شادیهای بی پایان برای همه شما ساکنان کره زیبایمان زمین همسیاره عزیز عشق و برکت برای تو بلا شرط و بیدلیل یهویی از عشق شماها پر شدم و دلم خواست باران دعاهایم را چون بارانهای بهاری برویت

bottom of page